2024. gada 27. apr.
A- A A+
lv Latviešu
Viegli lasīt

Arī tā var satikties

No 2021.gada 14.līdz 20.aprīlim Grundzāles pamatskolas skolēni un skolotāji piedalījās Erasmus+ projekta “Starpdisciplinaritāte – tilts vai robežas 21.gs.?” virtuālās mobilitātes aktivitātēs, ko rīkoja projekta partnerskola no Turcijas, ar nosaukumu “Kā attīstīt daudzveidīgā intelekta (H.Gārdners teorija) veidus?”.

Pirmajā dienā, izmantojot zoom.us vai youtube.com platformu, iepazinām turku izpratnē nelielo Sehit Umut Aytekin skolu (tikai 322 skolēni) un Turcijas Karabuk reģionu. Skolotāji ar baltu skaudību noskatījās uz interaktīvajām tāfelēm katrā klasē (tāda ir valsts politika), bet  skolēni minēja, ka diez vai gribētu spēlēt futbolu uz asfalta. Savukārt pēc prezentācijas noskatīšanās par Karabuk reģionu daudziem gribējās teikt: “Kaut to varētu redzēt, sajust un izbaudīt savām acīm!”, jo šis reģions ir bagāts ar dažādiem dabas tūrisma objektiem. Un, protams, turku tradicionālie ēdieni – baklava, perohi, halva, zerde, simit – vai kā gribētos tos nogaršot!

Otrajā dienā – matemātika, sports, ēdieni. Pēc turku skolēnu vingrošanas paraugstundas un skolas mākslas darbu prezentācijas tika stāstīts par dažādajiem turku kebaba veidiem, tad tika ierosināts sarīkot tradicionālās turku ēdienu svētkus, uzaicinot kādu kebabu meistaru uz skolu (protams, kad situācija uzlabosies). Skolēni rādīja, kā viņi spēlē datorā dažādas matemātikas spēles – tas savukārt ir jauns resurss skolotājiem, ko izmantot savās stundās, dažādojot mācību procesu, it sevišķi mācoties attālināti.

Trešā diena bija veltīta eksperimentiem – turku skolēni parādīja vairāk kā 10 eksperimentus, mūsu skolēniem tika dots uzdevums – uztaisīt savu eksperimentu. Un vairāk kā 20 5.-9.klašu skolēni ļāvās eksperimentēšanas burvībai, pārbaudot gaisa spiediena likumu vai šķidruma skābumu vai sārmainumu.

Ceturtā diena – tradicionālie turku māksla paraugdemostrējumi: “ebru” jeb gleznošana ar marmora krāsām; miniatūru izgriešana no papīra vai ādas. Ļoti relaksējoša, mierīga, bet milzīgu pacietību un rūpību prasoša nodarbe, it sevišķi figūru izgriešana. Kad atgriezīsimies skolā, arī mēs gleznosim ar marmora krāsām.

Piektdien – skolotāju konference “Turcijas izglītības sistēma uz Eiropas fona”, kurā Ankaras Universitātes profesors iepazīstināja ar izglītību vēsturiskā griezumā un minēja, ka lielākie turku izglītības sistēmas izaicinājumi ir tie, ka daudzi skolēni (33%) mācības pamet un otrs- skolā jāintegrē vairāk kā 2 miljoni sīriešu bēgļu.

Pārrunājot ar skolēniem un skolotājiem ieguvumus no vizītes virtuālas norises – visi atzīst, ka tā ir iespēja vairāk skolēniem piedalīties projekta aktivitātēs un pārbaudīt savas angļu valodas zināšanas.

Lai gan šobrīd ir tā, kā ir, tomēr visi cer, ka reiz viss atgriezīsies ierastajās sliedēs un pasaule būs iepazīstama savām acīm, sasmaržojama un piedzīvojama klātienē.

(Vairāk foto Grundzāles pamatskolas facebook kontā)

Projekta koordinatore Grundzāles pamatskolā Dace Kalniņa