2024. gada 19. apr.
A- A A+
lv Latviešu
Viegli lasīt

Vidzemes ģeogrāfu sadarbībai – 27

Vidzemes ģeogrāfijas skolotāju ikgadējā tikšanās ar iespēju papildināt zināšanas, iesaistīties diskusijās un dalīties pieredzē notiek jau 27. gadu. 11 gadus to organizē Smiltenes novada ģeogrāfijas skolotāju metodiskās apvienības vadītāja – Smiltenes vidusskolas skolotāja Ingūna Rulle. Parasti tikšanās notika klātienē, pagājušajā gadā ikgadējais seminārs pandēmijas dēļ nenotika, bet šogad skolotāji tikās tiešsaistē. Iespēja satikt savējos, domubiedrus – tie vienmēr ir svētki.

 Šā gada tikšanās vadmotīvs – “Ģeogrāfijas stundas – efektīvas un uz skolēnu mācīšanos vērstas”. Vidzemes vispārizglītojošo un profesionālo izglītības iestāžu pedagogi saņēma arī apliecību par sešu akadēmisko stundu programmas apguvi. LU Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes vadošā pētniece Gunta Kalvāne un RTU, Zinātnes un inovāciju centra, EIT Climate – KIC Hub Latvia programmu vadītāja Santa Krastiņa dalījās ar projekta “Young Innovator” pieredzes stāstu, īpaši akcentējot jautājumu par sistēmiskās domāšanas attīstīšanu, kas ir arī viena no jaunā izglītības satura prioritātēm.

Kā palīdzēt skolēnam izmantot un attīstīt augstākā līmeņa domāšanas prasmes?- Šo jautājumu seminārā, runājot par mācīšanos iedziļinoties, aktualizēja Latvijas Universitātes, Starpnozares Izglītības Inovāciju centra pētnieks Ģirts Burgmanis.

Ar labās prakses piemēriem ģeogrāfijas stundās dalījās Valmieras ģimnāzijas ģeogrāfijas skolotāja Renāte Bērziņa.

Smiltenes vidusskolas izglītības metodiķe un vēstures skolotāja Daina Zelmene ar klātesošajiem pārrunāja šobrīd ļoti aktuālo jautājumu, par to, kā veidot skolēnu snieguma līmeņa aprakstus skolēnu prasmju vērtēšanai. Savukārt Vidzemes Augstskolas lektors, pasākumu organizators un starptautiskā moduļa vadītājs Ilgvars Ābols pastāstīja, kā, rosinot radošumu un papildinot skolēnu ģeogrāfiskās zināšanas, klātienes un tiešsaistes stundās veiksmīgi izmantot metodi “Stāstu kubi”, kuru skolotāji grupās praktiski izmēģināja, veicot noteiktu uzdevumu.

Paldies lektoriem un ikvienam, kurš piedalījās un dalījās pieredzē!

Teksts: Baiba Vahere