Grundzāles pamatskolā nākamie divi mācību gadi būs ārzemju ciemiņu un pašu viesošanos ārvalstīs bagāti, jo tiks īstenoti 3 starptautiskie Erasmus+ programmas skolu apmaiņas partnerību projekti, kuru laikā Grundzāles pamatskolā viesosies skolēni un skolotāji no 9 Eiropas valstīm, kā arī mēs paši dosimies mācību vizītēs.
Novembrī skolotāji devās īsa laika mācību vizītēs un projektu koordinatorvalstīm, lai tuvāk klātienē iepazītos ar partnerskolu skolotājiem un sīkāk saplānotu darāmos darbus, lai sasniegtu katra projekta mērķi.
Projekts “Starpdisciplinaritāte – tilts vai robežas 21.gs.?”
Projekta dalībvalstis – Rumānija (projekta koordinatorvalsts), Itālija, Turcija un Latvija. Projekta mērķis: izpētīt, vai, izmantojot mācību procesā transdisciplināras metodes, mainās skolēnu zināšanas, prasmes un attieksme pret mācīšanos, t.i., vai, apgūstot vienu tematu no dažādu mācību priekšmetu skata punkta, skolēni mācās ar lielāku mācību motivāciju, iegūst noturīgākas un plašākas, dzīvei noderīgākas zināšanas un prasmes.
No 5.līdz 9.novembrim 3 Grundzāles pamatskolas skolotājas – projekta koordinatore D.Kalniņa un sk.J.Melbārde un sk.B.Kovala devās īsa laika mācību vizītē uz projekta koordinatorvalsts Rumānijas Breilas pilsētas Antona Panina vārdā nosauktu pamatskolu. Kā jau ierasts, notika svinīga sagaidīšana ar rumāņu tautas dejām un dziesmām. Interesanti, ka rumāņi skolā sāk iet no 6 gadu vecuma un mācās 9 gadus, t.i., līdz 8.klasei, ļoti bieži mācības norit 2 maiņās telpu trūkuma dēļ. Vizītes laikā skolotāji klausījās lekcijas par H.Gārdnera daudzpusīgā intelekta veidiem, kurus skolā vislabāk attīstīt ar projektu metodi. Turpmāk projektā paredzētas mājas uzdevumi par 6 tēmām – valoda, matemātika, daba, zinātne, ūdens, migrācija – kur katrā būs 9 uzdevumi, lai attīstītu katru intelekta veidu.
Projekts “Min pedāļus, lai labāk mācītos!”
Projekta koordinatorvalsts ir Vācija (DE), partnervalstis – Latvija, Dānija, Spānija; projekta mērķis: integrēt Vācijas skolā aprobētas, īsas vingrinājumu pauzes uz velotrenažiera, lai motivētu mācībām skolēnus, kuri ir zaudējuši koncentrāciju. Velotrenažieris ir aprīkots ar programmu, kura ļauj planšetē piedzīvot braucienu pa dažāda veida apvidiem un valstīm, tā iepazīstot to kultūru, dabu un ģeogrāfiju. Projektā paredzēts iesaistīt 10 – 14 gadu vecus skolēnus, it īpaši skolēnus ar dažāda veida uzvedības traucējumiem.
No 12.līdz 17.novembrim Grundzāles pamatskolas skolotāja D.Kalniņa un direktore V.Elstiņa apmeklēja Erasmus + programmas īsa laika mācību vizīti projekta koordinatorvalstī Vācijā.
Projektu koordinē Nardini skola, kas atrodas nelielā ciematiņā Gerlachheim 30 minūšu braucienā no Vircburgas pilsētas. Skolā mācās bērni ar īpašām vajadzībām (dažādas psiholoģiska rakstura problēmas). Iepazīstot skolu vairāk, redzējām dažas labas idejas, kā palīdzēt bērniem mācību procesā: klasē ir lielā vingrošanas bumba, ko var izmantot krēsla vietā; bērni var lietot austiņas, ja klasē ir troksnis; skolai ir savs suns, kas palīdz tikt galā stresa situācijās.
Bet galvenais ir velo trenažieri gandrīz katrā klasē, kas palīdz tikt galā gan ar emocijām, gan rada smadzenēs tādu vielu, kas palīdz domāšanas procesā.
Vizītes laikā praktiski izmēģinājām trenažierus darbībā, kā arī devāmies izbraucienā ar velosipēdiem, filmējot to ar Go Pro kameru. Pēc tam darbojāmies ar video apstrādi un augšuplādi rouvy.com virtuālajā platformā.
Projektā paredzēts, ka visas dalībvalstis, t.i., Latvija, Spānija, Dānija, Vācija, iegādāsies šādus trenažierus, skolēni filmēs dažādus velosipēdu maršrutus tuvākajā apkārtnē, izmantojot Go Pro kameru, augšuplādēs to rouvy.com, izmēģinās partnerskolu filmētos maršrutus, lai projekta beigās sacenstos arī virtuāli.
“Ķēdes reakcija”
Šī projekta koordinatorvalsts ir Polija (PL), partnervalstis – Latvija, Horvātija, Rumānija, Bulgārija; tā mērķis: veicināt velosipēda un riteņbraukšanas kā veselīga, ekoloģiska un atraktīva līdzekļa izmantošanu dažādu mācību priekšmetu satura apguvē, piem., dabaszinātnēs, matemātikā, vizuālajā mākslā, valodās u.c..
No 26.līdz 30.novembrim sk.D.Kalniņa, I.Harkina un M.Stabiņš apmeklēja projekta īsa laika mācību vizīti Polijā, Varšavas pilsētā.
Tās laikā skolotāji iepazīstas ar projekta koordinatorskolu nr. 154. Skola ir milzīga: vairāk kā 1000 skolēnu, kuri mācās 2 maiņās 4 ēkās, turklāt mācības sākas plkst.7:00, kas ir tipiski Polijā. Skolā jau ir pieredze ar velosipēdu izmantošanu mācību procesā: gaitenī ir velotrenažieris, daudzi skolēni uz skolu brauc ar riteni, skolēni ir radījuši velosipēdu, kuru minot tiek ražota elektrība, brīvajā laikā skolēni dodas garākos vai īsākos velo braucienos, lai iepazītu Varšavu. Tā, piemēram, trešdien kopā ar skolēniem un skolotājiem devāmies izbraucienā, lai apmeklētu 4 slavenu cilvēku pieminekļus Varšavā; kopā nobraucām 41,5 km. Bija auksti, bet mēs izturējām līdz galam. Skolā tiek organizētas apmācības arī pirmās palīdzības sniegšanā. Vizītes laikā vērojām mācību stundas (sports, matemātika, angļu valoda), kurā tiek izmantoti velo rīki vai informācija par velosipēdiem; braucām ar velosipēdu, kurš enerģiju pārvērš elektroenerģijā, (pat izprintējām savu foto); kā arī skatījām 3Dprinteri darbībā.
Projektā paredzēts pirmās palīdzības kursi skolēniem, sacensības “Kurš nobrauks vairāk km ar velosipēdu”, skolotāji izveidos stundu mācību plānus angļu valodā, dabaszinātnēs, vēsturē un vizuālajā mākslā, kurās tiks izmantoti materiāli par riteņbraukšanas tēmu u.c.
Sīkāk par notiekošo projektos var izlasīt un apskatīt foto grundzaleerasmusprojekti.mozello.lv
Projektu koordinatore Dace Kalniņa