2024. gada 16. apr.
A- A A+
lv Latviešu
Viegli lasīt

Kāda gan ir Lietuvas skolas ikdiena?

Grundzāles pamatskolas Nordplus Junior programmas projektā “Vai es varu apstādināt klimata pārmaiņas?” pieci skolēni no 4. un 5.klases un projekta koordinatore Dace Kalniņa un skolotāja Ina Broma devās skolēnu un skolotāju apmaiņas vizītē uz projekta partnerskolu Vitlio liceju Lietuvas galvaspilsētā Viļņā, lai kopā ar projekta partneriem no Dānijas klātienē iepazītu Lietuvas skolas ikdienu.

Visi ar lielu zinātkāri metās Lietuvas skolas ikdienas izpētīšanā, apmeklējot gan mācību stundas, gan uzņemošās skolas piedāvātās aktivitātes. Skola ir īpaša ar to, ka tā ir privātskola un tajā mācības notiek angļu valodā pēc Kembridžas programmas parauga, un stundas vada 2 skolotāji reizē.

Mūsu skolēni sporta stundās spēlēja tautas bumbu un piedalījās stafetēs, lietuviešu valodas stundā apguva ikdienā nepieciešamās frāzes lietuviski un pamatfaktus par Lietuvu, mūzikā pirmo reizi spēlēja ukuleles un boombwhackers (skaņu caurules), integrētā zinātnē filtrēja ūdeni, pārbaudīja vielu šķīdību ūdenī un mācījās par skaņu, matemātikā  platformā play.blooket.com pildīja uzdevumus par daļām; robotikā būvēja dažādus priekšmetus no LAQ japāņu konstruktoriem, palīdzot attīstīt skolēnu telpisko un loģisko domāšanu, radošumu un mazo motoriku, un ar Lego We Do konstruktoriem iedarbināja pašuzceltās dzirnavas, kā arī cēla raķešu palaidēju, angļu valodā devās pa pilsētu ar karti, lai atrastu dažādas ēkas un atkārtotu to nosaukumus angliski, atsauca atmiņā dažādus ikdienas darbības vārdus, kā arī uzzināja, kāpēc rodas zosāda; apguva vairākas frāzes spāņu valodā; radošajās darbnīcās cēla makaronu tiltu, izgatavoja ziepes, darināja dārglietas no otrreiz pārstrādājamiem materiāliem un Halovīnu darbnīcā izgatavoja kustīgu skeleta roku.

Pēcpusdienās noritēja, apmeklējot dažādas iestādes Viļņā. Ar aplikāciju Actionbound visi iepazina Viļņas vecpilsētu (bērni bija pārsteigti par baznīcu daudzumu un ēku diženumu, protams, elpu aizraujošs tiešā nozīmē bija kāpiens līdz Ģedimina tornim), apmeklēja Enerģijas un tehnoloģiju muzeju (izmēģināja dažādus rīkus, kas skaidro fizikas jēdzienus, līdzīgi kā Ahha centrā Igaunijā) un aizsargājamo teritoriju nacionālo apmeklētāju centru, kur iepazina Lietuvas dabas aizsargājamās teritorijas.

Skolēni dzīvoja ģimenēs, mācījās pieņemt dažādus dzīves stilus, komunicēt angļu valodā vai kā citādi, ja kādam valodas prasmes bija vājākas, pagaršoja lietuviešiem raksturīgos ēdienus, izbaudīja lielpilsētas sastrēgumus un strauji braucošos un piebāztos trolejbusus; daudziem bērniem tas bija pirmais ceļojums ārpus Latvijas un tik ilgi vieniem pašiem bez vecākiem. Arī skolotājām ideju krātuvīte bagātīgi papildinājusies gan ar darba metodēm, gan vēlmēm pēc inovatīviem mācību materiāliem un piederumiem.

Pavasarī skolēni un skolotāji dosies uz Dāniju, savukārt nākamā mācību gada rudenī projekta partneri apmeklēs Grundzāles pamatskolu.

Projekta koordinatore Dace Kalniņa